Bolest třísel

Bolest třísel během a po tréninku

Upozorňuji, že nejsem fyzioterapeut, budu vycházet ze své praxe trenéra.

Pokud  vás pobolívají během tréninku nebo po tréninku třísla, je důležité najít “viníka”. Zjednodušeně řečeno, bolest třísel vychází z nevýhodného stavu pánevního dna, příčin může být několik:

  • přetížené abduktory/adduktory (svaly odtahovače/svaly přitahovače stehna/kyčle
  • situace v kyčelních flexorech. Kyčelní flexory jsou povázka stehenní (to je sval na vnější straně stehna), bedrokyčlostehenní sval a přímý sval stehenní. Jejich problémem je především zkrácení, ideální je udělat pohybový test, určit stupeň zkrácení nebo stažení. V tomto případě je třeba intenzivně popracovat na hýžďových svalech a správné funkci HSSP/Core (hluboký stabilizační systém a střed těla)
  • oslabené stabilizační svaly (to jsou ty, které vám mimo jiné pomáhají držet rovnováhu (přímý sval břišní, krátké svaly podél páteře, svaly pánevního dna a bránice)
  • ochablé šikmé svaly břišní
  • špatné postavení pánve (podsazená nebo vystrčená) a páteře
  • disbalance provedení pohybu – dlouhodobě zapojujete jednu svalovou skupinu více druhou méně

Co tedy s tím?

Je třeba  aktivovat CORE (střed těla), sladit stabilizační svaly s hybateli (například u dřepu je hlavní hybatel kvadriceps, sekundarní hýžďový sval, ale zároveň se musíte soustředit na střed těla, zapojit břišní svaly a správně dýchat. (samozřejmě je důležité postavení kyčlí)

Pro správný CORE doporučuji většinou cviky zaměřené přímo na tento problém, cviky na nestabilním povrchu, TRX (správné provedení!!), pilates.

A hlavně poslouchat své tělo.

Jako nutný doplněk, je-li je váš trénink intenzivní, vyšetření a následnou péči fyzioterapeuta.

V každém případě, jestliže je vaše bolest třísel dlouhodobá, opakující se, nečekejte na nic a rezervujte si termín u fyzioterapeuta.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *